Zaimponuj kondycją rodem z Premier League

Wyprzedzaj przeciwników i odpoczywaj mądrze, a wejdziesz na drogę zwycięstwa

„Po godzinie gry jestem kompletnie wycieńczony. Jak mogę poprawić swoją wytrzymałość, żeby dotrwać do końcowego gwizdka?" Russell Stewart, e-mail

Ashley Young mówi:

„W sprawności fizycznej nie chodzi jedynie o bycie zdolnym do biegania przez 90 minut. To także kwestia mądrego podejścia do tej kwestii. Bieganie tylko w tę i z powrotem jest bezsensowne. Trzeba wiedzieć, kiedy zwolnić, a kiedy przyspieszyć. 

W piłce zdarzają się sytuacje, w których sprawy przyjmują niekorzystny dla nas obrót, a ty przebiegłeś już tak dużo, że czekasz jedynie na końcowy gwizdek. Dlatego też, gdy już zostaniesz zmuszony do wykonania sprintu do piłki, wykorzystaj pierwszą okazję do zaczerpnięcia oddechu. Przygotuj się na ponowne włączenie do gry. W pewnych fragmentach meczu możesz nawet przystanąć w miejscu.

Posiadanie dobrej kondycji jest dziś niezwykle istotne. Musisz mieć pewność, że możesz ciężko trenować w ciągu tygodnia, aby być w pełni przygotowanym do gry w weekend. Kluczem jest tutaj regeneracja sił. Możesz przycisnąć w trakcie tygodnia, ale im bliżej meczu, tym bardziej powinieneś luzować. Ciało musi być gotowe do gry. Takie „ładowanie baterii” pozwoli ci poczuć się pełnym energii w dniu meczu i pomaga zminimalizować ryzyko kontuzji. Świadomość, że zrobiłeś wszystko jak należy, podniesie też twoją pewność siebie.

Gdy będziesz lepiej przygotowany niż twoi przeciwnicy i dojdzie do sytuacji, w której spostrzeżesz, że rywale są podmęczeni – nie odpuszczaj! Przeciwników zdemotywuje twoja postawa, a tobie samemu da dodatkowego kopa.

Zdolność wytrwania 90 minut i tych kilku dodatkowych chwil może zadecydować o zwycięstwie lub porażce. Mecze bardzo często rozstrzygają się przecież w doliczonym czasie! W każdej sekundzie gry może wydarzyć się coś ważnego, dlatego bądź czujny od początku do samego końca!”