Ulepsz swoją grę odrobiną przypraw

Dobra wiadomość dla miłośników curry i kawy. Możecie podnieść poziom energii, spalać tłuszcz i niwelować bóle po treningach dodając tych sześć przypraw do swojej diety
Imbir redukuje ból mięśni
Imbir redukuje ból mięśni
Chili pozwala spalać tłuszcz
Chili pozwala spalać tłuszcz
Tymianek zapobiega skurczom
Tymianek zapobiega skurczom
Cynamon reguluje poziom cukru
Cynamon reguluje poziom cukru
Kminek ułatwia trawienie
Kminek ułatwia trawienie
Żeńszeń podnosi poziom energii
Żeńszeń podnosi poziom energii

Imbir

Journal of Pain ujawnił, że dzienna dawka imbiru redukuje bóle po ćwiczeniach o 25 procent. McCormick Science Institute badał ludzi spożywających kapsułki surowego imbiru oraz tych biorących pigułki placebo przez 11 dni. Przyjmujący imbir odnotowali mniej bólu po swoich ćwiczeniach.

Dodaj... tarkowany imbir, aby przyprawić ryż.

Chili

Naukowcy z University of Tasmania w Australii dowiedli, że kapsaicyna, składnik nadający pikantność chili, może pomagać wątrobie w oczyszczaniu insuliny, hormonu, który doradza twojemu organizmowi magazynowanie tłuszczu. Pikantny smak może być twoim sprzymierzeńcem w spalaniu tłuszczu. - Pikantne przyprawy mają efekt termogeniczny , spalający tłuszcz, który podnosi metabolizm - mówi Ann Louise Gittleman, autorka The Fat Flush Plan.

Dodaj... posypkę chili do pieczonego ziemniaka.

Tymianek

W badaniach przypraw przeprowadzonych przez amerykańskiego doktora Keitha Scotta, 80 procent sportowców przyjmujących przeciwutleniacze na bazie tymianku zanotowało spadek bólu mięśni, stawów, więzadeł i ścięgien. Testy na ponad trzech tysiącach produktów spożywczych pokazały, że tymianek jest w czołówce produktów z najwyższą zawartością przeciwutleniaczy.

Dodaj... liście tymianku do włoskiego makaronu

Cynamon

Badacze z amerykańskiego Departamentu Rolnictwa pokazali, że zaledwie łyżeczka cynamonu dodana do pożywienia może usprawnić metabolizm. - Ta przyprawa powoduje, że komórki tłuszczowe znacznie lepiej reagują na insulinę, hormon regulujący metabolizm cukru - wyjaśnia Ann Louise Gittleman.

Dodaj... posypkę cynamonową do swojej następnej kawy latte z odtłuszczonym mlekiem.

Kminek

Ostre przyprawy jak kminek były w menu reprezentacji Anglii, razem z musztardą i sosem tabasco, podczas Mistrzostw Świata w RPA. W przeciwieństwie do niektórych opinii, pikantne jedzenie może zapewnić pewną stabilizację dla żołądka podczas zagranicznych wyjazdów. Dzięki temu piłkarze biegają na boisku, a nie do toalety. Kminek pomaga też w trawieniu i może zniszczyć bakterie pochodzące z mięsa.

Dodaj... do dania z curry, zapiekanki lub posyp nim mięso.

Żeńszeń              

Żeńszeń jest uważany za naturalnie wzmacniające i odnawiające zioło, od wieków stosowane w chińskiej medycynie. Ale badania koreańskich naukowców potwierdziły, że to zioło, przyjmowane w formie suplementu, oddala poczucie wycieńczenia i dodaje energii.

Dodaj... do rzeczy krótko smażonych.