Trening szybkości na wzgórzu

Chcesz sprawić, że obrońcy rywali wypruli za tobą flaki? Możesz zwiększyć efektywność swojego sprintu poprzez bieganie w górę i w dół wzgórza, jak radzi trener siłowy Fulham Scott Miller

Wykorzystaj wzgórza do sprintów

„Rozpocznij od wytyczenia sobie 30-metrowej drogi, po której wykonasz krótki sprint. Jeśli będzie ona dłuższa, twoja szybkość i siła startu opadną. Musisz ukończyć obie trasy – pod górkę i z górki. Bieg pod górkę utrudnia fazę przyspieszenia, tak więc będziesz musiał wykrzesać więcej mocy, aby pokonać dystans w takim samym czasie, jak gdybyś biegł po płaskim terenie.

W trakcie tych biegów wyobraź sobie start finałowego biegu na 100 metrów na Igrzyskach Olimpijskich i olbrzymią moc, którą generują zawodnicy przez pierwsze kilkanaście metrów. Pomagają przy tym sobie rękami – odepchniecie się nimi na starcie dodaje im dodatkową prędkość.

Biegi z górki zwiększają liczbę kroków, które wykonujesz. Pozwalają one także na rozwinięcie koordynacji poprzez zmuszenie cię do przyjęcia obciążenia przy większej szybkości. Skracając krok, skoncentruj się na szybszym przebieraniu stopami i spróbuj utrzymać ramiona, biodra i stopy w jednej linii. Pomoże ci to zapobiec ewentualnym urazom.

Wykonaj każdy bieg po osiem razy, odpoczywając za każdym razem trzy razy dłużej, niż zajął ci sam sprint. Innymi słowy, jeśli bieg zajął ci pięć sekund, odpoczywaj przez piętnaście.

Jeśli rozgrywasz mecz w sobotę, zaplanuj sobie ten trening na wtorek.”

 

Alfred Galustian Fitness

Scott Miller

Trener przygotowania kondycyjnego w Fulham

Więcej artykułów