Super Mario i jego trening walki

Po tym jak Balotelli wyjawił, że chciałby zostać wojownikiem MMA, FourFour Two przygotowało ćwiczenia rodem ze sztuk walki dzięki wskazówkom Brada Picketta z organizacji UFC

BIEGNIJ MARIO, BIEGNIJ!

Aby podnieść wytrzymałość, wybierz się na bieg na 400 metrów na trzy czwarte swoich możliwości. Odpocznij przez minutę i powtórz ćwiczenie pięć razy. Jedna powtórka jest prawie tym samym co przebiegnięcie długości trzech boisk piłkarskich. Twój puls powinien wynosić około 170 uderzeń na minutę. Ten typ treningu pozwoli ci biegać (i walczyć) mocniej i dłużej.

NOGI JAK ARMATY

Użyj tego do podniesienia siły swoich nóg. Stań przed ławką lub pudełkiem wysokim do kolan z szeroko rozstawionymi nogami. Ugnij kolana i skocz na pudło. Potem zejdź i powtórz całość. Rób tak pięć razy.

SKACZ JAK ADAM MAŁYSZ

To kolejne świetne ćwiczenie dla budowania siły i zwinności nóg. Postaw dwa pudełka w odległości dwóch metrów. Wskocz na pierwsze, zejdź na ziemię i od razu popędź na drugie pudło. Później zejść, odpocznij przez 20 sekund, wróć do pierwszego pudła i powtarzaj pięć razy.

SKAKANKA

Aby do świetnej rzeźby ciała dodać szybkości i siły, należy zwinnie ruszać z miejsca. Skakanka pomoże rozwinąć odpowiedzialne za to mięśnie i podniesie wytrzymałość. Skacz przez 20 sekund, przyspiesz na 10 sekund, skacz 20 sekund, przyspiesz 10 sekund i tak w kółko. Wytrzymaj przez 10 minut.

WRESZCIE ĆWICZENIE Z PIŁKĄ!

To jest świetne dla poprawy przyspieszenia i równowagi. Przypnij gumę do rozciągania do jakiegoś przyrządu na sali, a drugi koniec przytwierdź do własnego pasa. Stań 11 metrów od piłki. Przyspiesz dopóki guma się nie rozciągnie i w tym momencie niech ktoś poda ci piłkę do nogi. Oddaj podanie i wróć do pozycji wyjściowej. Zrób dwie serie po sześć powtórzeń.

POKAŻ PRACĘ NÓG

Rozłóż drabinkę i ustaw się za jej długim końcem. Wejdź do pierwszego kwadratu prawą nogą, a później lewą. Wyjdź i przejdź na prawo, jedna stopa po drugiej. Następnie przesuwaj się do kolejnych kwadratów aż skończy się drabina. Pracuj przez 20 sekund i odpoczywaj przez 20 sekund. Powtórz osiem razy na pełnej szybkości.

 

„DOZNAŁEM WIĘCEJ KONTUZJI PODCZAS GRY W PIŁKĘ NIŻ PODCZAS WALKI"

Od półprofesjonalnego piłkarza do artysty sztuk walki. Kibic Tottenhamu Brad Pickett przeszedł od kopania piłki do kopania po głowach

Czy był pan obiecującym piłkarzem? Co się stało?

Futbol był moją miłością, gdy dorastałem i wciąż tak jest. Grałem dla Rushden & Diamonds przed kontuzją kolana w wieku 21-lat, która zatrzymała moje występy. Nie mogłem stać z boku i znów zacząłem treningi. Dostałem się do MMA w wieku 26 lat dzięki przyjacielowi, który zasugerował, żebym spróbował. Wkrótce okazało się, że lepiej walczę niż gram w piłkę.

Gdzie bardziej boli - na ringu czy boisku?

W MMA łapie się wiele powierzchownych kontuzji, które nie są tak groźne, na jakie wyglądają. W futbolu możesz zerwać mięsień lub ścięgno. Leczenie tego trwa dłużej niż gonienie ran i siniaków. Doznałem więcej kontuzji podczas gry w piłkę niż podczas walki. Moje nogi solidnie oberwały.

Jak trening w MMA różni się od piłkarskiego?

MMA jest cięższe, ponieważ walczysz na górze i w parterze, siłujesz się, a w futbolu tylko biegasz w krótkich, dynamicznych ruchach. Walczenie odbija się na całym ciele. Mówiąc to muszę zaznaczyć, że jedyny raz wymiotowałem podczas przygotowań przed sezonem piłkarskim.

90 minut na boisku czy pięciominutowe rundy walki - co jest trudniejsze?

Walka, bez dwóch zdań. Futbol to sport drużynowy. Możesz być najlepszy na boisku i wciąż przegrać mecz. Możesz też grać najgorzej w karierze i wygrać. W MMA polegasz wyłącznie na sobie. Jak masz zły dzień lub sobie odpuścisz, ten drugi cię powali i będzie cię tłukł po twarzy!

Czy jakieś umiejętności z piłki nożnej są przydatne w MMA?

Grałem dużo w piłkę, więc moje nogi są dość duże i silne. Mam solidne podstawy. Z bardzo dobrymi biodrami trudniej mnie powalić. Także moje ciosy są bardziej efektywne, ponieważ uderzenia biorą się z siły nóg.