Strzelaj mocniej, skacz wyżej, biegaj szybciej

Poprawiamy pracę nóg i nie tylko dzięki skokom i biegom

Ćwiczenie: skoki obunóż – poziom podstawowy

Czego potrzebujemy: cztery znaczniki

Faza pierwsza: umieść cztery znaczniki na rogach kwadratu o półmetrowym boku. Stań przed kwadratem i wskocz do jego środka, a następnie, zaraz po lądowaniu, przeskocz obunóż na jego lewą stronę. Nie przestawaj – za chwilę wskocz z powrotem do środka, a następnie na prawą stronę. Ponownie wróć do kwadratu, ale zanim skoczysz w przód, przebiegnij sprintem kilka metrów i wróć truchtem na miejsce. Pamiętaj o złączonych nogach w trakcie wykonywania skoku.

Faza druga: stań przed kwadratem, wskocz do niego, ale tym razem po odskoczeniu na lewą stronę wyląduj na lewej nodze. Następnie przebiegnij sprintem kilka metrów. Wróć truchtem do pozycji startowej i wykonaj to samo dla pozostałych dwóch kierunków.

Faza trzecia: Powtórz fazę drugą, ale tym razem odskocz w prawą stronę, lądując na prawej nodze. Ponownie wykonaj ćwiczenie dla pozostałych dwóch kierunków.

Jak to działa: wykonywanie tych dynamicznych ruchów pomaga poprawić zdolność szybkiego urwania się z krycia i wyskakiwania wyżej od przeciwników. Skoki na jednej nodze zwiększą twoją stabilność w pozycji stojącej. Piłka już nie będzie uciekać spod twoich nóg.

Alfred Galustian Fitness

Simon Bitcon

Szef sekcji fitness w Manchesterze City

Więcej artykułów