Potęga pizzy

Zwiększ swoje możliwości dzięki przepisom na słynne danie od dietetyka Boltonu Mayura Ranchordasa

Buldożer

Pełnoziarnista podstawa, mozzarella i wołowina

Zacznij od cienkiego, pełnoziarnistego ciasta, aby zapewnić powolne uwalnianie energii w ciągu dnia. Możesz dodać sos pomidorowy - dobre źródło witaminy C - ale kluczem jest ser. Skorzystaj z tłustej mozzarelli, ponieważ tłuszcz jest użyteczny dla produkcji rozmaitych hormonów wzmacniających siłę mięśni. Jest także dobrym źródłem aminokwasów, które stymulują odnawianie protein w mięśniach. Będzie też lepiej smakować. Wołowina to dobre źródło protein i zawiera kreatynę, zwiększając wytrzymałość, abyś na dłużej pozostał silniejszy. Ważne żeby wstępnie podgotować wołowinę przed położeniem jej na pizzę, chyba że drobno ją pokroisz.

Cud na wytrzymałość

Szparagi, brokuły i sardynki

Znów zacznij od cienkiego, pełnoziarnistego ciasta z sosem pomidorowym. Ale teraz skorzystaj z połączenia beztłuszczowej mozzarelli i średnio tłustego sera, na przykład Leerdammera. Potrzebujesz nieco tłuszczu jako paliwa, ale nie chcesz czuć się ociężały. Witaminy B są ważne w budowaniu wytrzymałości, bo uwalniają energię z protein i węglowodanów. Połóż więc na szczycie pizzy szparagi, brokuły i sardynki (lub łososia). Wątróbki są najlepszym źródłem witaminy B, ale kto chciałby je na pizzy?

Odnowienie

Biała podstawa, sos BBQ, kurczak i czerwona cebula

Ten przepis jest przeznaczony na posiłek tuż po meczu. W tej pizzy można użyć białej mąki - chcemy odzyskać węglowodany utracone podczas gry. Zamień sos pomidorowy sosem barbecue, który ma w sobie przeciwutleniacze, zawiera sodę i inne minerały. Beztłuszczowa lub nisko tłuszczowa mozzarella jest koniecznością: tłuszcz spowalnia ruchy jedzenia w jelitach. Na to połóż pierś z kurczaka (wcześniej ugotowaną) dla uzyskania protein. Dodaj czerwonej cebuli dla jej kwercetyny, która ogranicza rodniki zatrzymujące regenerację mięśni.

 *Do każdej z tych trzech pizz dodaj trochę oliwy na podstawę i przypiecz ją nieco przed dodaniem sosu i składników.

Alfred Galustian Zdrowie - dieta

Mayur Ranchordas

Dietetyk Boltonu

Więcej artykułów