Pierwszy przy piłce

Zbuduj swoją ‘futbolową prędkość’ poprzez poprawę swojej szybkości na odcinku pięciu metrów

Ćwiczenie: Dziesięciometrowe sprinty z piłką

Czego potrzebujesz: Czterech pachołków i piłki

Jak to wykonać: Rozmieść cztery pachołki na polu prostokąta, w metrowym odstępie na szerokość i dziesięciometrowym na długość i znajdź partnera do treningu. Stań w prostokącie, twarzą do partnera z szeroko rozstawionymi nogami. Następnie, twój kolega posyła piłkę między twoimi nogami, a ty musisz szybko odwrócić się i dogonić futbolówkę, zanim ta opuści pole gry. Powtórz to jeszcze dwa razy. W celu zwiększenia postępów, zredukuj odstęp na długości, najpierw do ośmiu metrów, później do sześciu metrów. Im krótszy dystans, tym szybszy musisz być, aby złapać piłkę. Możesz próbować różnych pozycji startowych, dzięki czemu będziesz gotowy na wszelkie scenariusze podczas meczów.

W czym to pomaga: Wszystko dotyczy szybkości – jednak nie chodzi tylko o to, jak prędko poderwiesz się do akcji, ale także ile czasu będziesz potrzebował, żeby zatrzymać się, gdy złapiesz piłkę. Jednym z największych koszmarów obrońcy jest napastnik, który potrafi zatrzymać się i ruszyć z futbolówką w ułamku sekundy.

Alfred Galustian Fitness

Simon Bitcon

Szef sekcji fitness w Manchesterze City

Więcej artykułów