Pięciominutowe posiłki przed wielką grą

Fizjolog dr Stewart Laing mówi o szybkich posiłkach przed pierwszym gwizdkiem
Śniadaniowa ekstraklasa z owsianki
Śniadaniowa ekstraklasa z owsianki
Słodkie ziemniaki
Słodkie ziemniaki
Piłkarski filet z łososia
Piłkarski filet z łososia

Śniadanie przed meczem

- To śniadanie dostarcza około 880 kalorii energii - wyjaśnia dr Laing. Banany są wypróbowanym i przetestowanym daniem energetycznym dla sportowców, bo potas w nich zawarty pozwala mięśniom właściwie pracować w czasie ćwiczeń, a to ogranicza skurcze. Miód natomiast zapewnia węglowodany. - Jagody mają największą zawartość przeciwutleniaczy ze wszystkich świeżych owoców - dodaje Laing. Dodaj do swojej przedmeczowej owsianki soku bogatego w witaminę C. To danie ma niski indeks glikemiczny, więc jego składniki nie spowodują podwyższonego poziomu cukru we krwi i późniejszego wyczerpania. - Produkty z niskim indeksem glikemicznym zwiększają wydajność ćwiczeń i podnoszą wskaźnik spalania tłuszczu - mówi Laing.

Popołudniowy obiad

Ten obiad zapewnia wolno uwalniające się węglowodany, dzięki którym zyskasz pokłady energii. - Słodkie ziemniaki mają pełno przeciwutleniaczy. Ciecierzyca jest bardzo dobrym źródłem włókien i minerałów, które poprawią poziom cukru we krwi i pomogą w zachowaniu mocnych kości oraz obniżą ciśnienie - twierdzi Laing. Danie zawiera też dużo protein. Przyprawy takie jak imbir mają zdolność walki z rozstrojami żołądka i wspierają przepływ żółci, która łagodzi skurcze żołądka i poprawia cyrkulację krwi. Imbir sprzyja układowi sercowo-naczyniowemu, bo dzięki niemu płytki krwi są mniej lepkie, co sprzyja krążeniu.

Wieczorna kolacja

To danie świetnie wpływa na występy i ma dobry smak. - Filet z łososia może być łatwo zgrillowany w pięć minut, a kuskus przygotowuje się przed dodanie wrzątku - wyjaśnia Laing. - Łosoś ma niewiele nasyconych tłuszczów i zawiera dużo protein. Redukuje też ryzyko niechcianego zapalenia - dodaje Wszystko dzięki kwasom omega-3, które lepiej przyswaja się z łososia, niż z suplementów. Brokuły są niezwykle mocną kombinacją witamin A i K, a zielona fasola wspomaga siłę kości i funkcjonowanie mięśni. - Jedzenie, które łatwo przygotować i smacznie zjeść będzie miało pozytywny wpływ na samopoczucie i występ w trakcie meczu - kończy Laing.

Alfred Galustian Zdrowie - dieta

Dr Stewart Laing

Fizjolog sportu

Więcej artykułów