Pięć najlepszych przekąsek piłkarza

Nie masz czasu na przygotowanie pełnowartościowego posiłku? Dietetyk Matt Lovell wskazuje na pięć piłkarskich przekąsek.
Pudding ryżowy zapewnia stały dopływ energii
Pudding ryżowy zapewnia stały dopływ energii
Owoce tropikalne dają mnóstwo siły
Owoce tropikalne dają mnóstwo siły
Kanapkę z tuńczykiem zjedz na godzinę przed meczem
Kanapkę z tuńczykiem zjedz na godzinę przed meczem
Batonik proteinowy to lepszy wybór niż wafelek
Batonik proteinowy to lepszy wybór niż wafelek
Napoje energetyczne są dobre na rozgrzewkę
Napoje energetyczne są dobre na rozgrzewkę

W pośpiechu na mecz nie wiemy co zjeść lub wypić. Zawodowy dietetyk Matt Lovell jest w stanie pomóc. - Najlepsze przekąski są mieszanką protein, tłuszczu i węglowodanów. Co powinieneś zjeść zależy od tego, jak szybko rozpoczyna się mecz - mówi Lovell, który pracuje z Tottenhamem i reprezentacją Anglii w rugby. - Powinieneś unikać tradycyjnych dań jak batoniki lub ciasta, o których mówi się, że zapewniają energię. Zamiast tego, zjedz coś, co powoli uwalnia energię i nie ma tyle włókien - dodaje.

Top 5 piłkarskich przekąsek:

1. Pudding ryżowy

Kubek puddingu ryżowego będzie jedną z możliwości. Ma relatywnie dużo węglowodanów, ale skutecznie uwalnia energię, nie podnosząc zbyt szybko poziomu cukru we krwi.

2. Owoce tropikalne

Ananas i mango, świeże, nie z puszki. Jak pudding ryżowy, rozkładają się bardziej stopniowo niż inne owoce, które mają więcej soków, na przykład pomarańcza.

3. Kanapka

Możesz zjeść jajko lub kanapkę z tuńczyka (połowa powinna wystarczyć) na godzinę przed treningiem.

4. Batonik proteinowy

Lepszy wybór niż czekolada, ponieważ ma proteiny i zawiera węglowodany o niższym indeksie glikemicznym, które będą się wolniej rozkładały.

5. Napoje energetyczne

Unikaj ich picia do czasu rozpoczęcia rozgrzewki, aby wykorzystać ich pełne walory izotoniczne.

Alfred Galustian Zdrowie - dieta

Matt Lovell

Specjalista od diety sportowców

Więcej artykułów