Owoce piłkarza

Przyspiesz swoją regenerację, podnieś poziom energii i podbuduj swoje boiskowe występy dzięki uczcie na wielki mecz
Banany
Banany
Rodzynki
Rodzynki
Morele
Morele
Jagody
Jagody
Jabłka
Jabłka
Truskawki
Truskawki

Banany: przedmeczowy dopalacz

- Składniki pokarmowe w bananach pomagają twojemu sercu, mięśniom, nerkom, nerwom i szkieletowi - mówi fizjolog dr Stewart Laing. - Są idealne przed meczem, ponieważ mają wysoki poziom węglowodanów, które można zamienić na energię.

Rodzynki: duże źródło energii

- Owoce zawsze lepiej smakują, gdy są świeże i dojrzałe. Ale, jeśli chodzi o dostarczanie energii i substancji odżywczych przed meczem piłki nożnej, czasami najlepiej mieszać świeże i suszone owoce - mówi Laing. - Rodzynki, czarna porzeczka i figi nigdy nie zawodzą, pod względem dawania energii z naturalnych cukrów.

Morele: żywiciele płuc

- Morele bogate w witaminę A, C i E, potas, żelazo oraz betakaroten są wspaniałą przekąską przed meczem, bo ochraniają serce, odżywiają płuca, zapobiegają kaszlowi i łatwo je strawić. Dla większej dawki energii z moreli, powinieneś jeść je zasuszone.

Jagody: odporność

Jagody są świetnym posiłkiem przed grą, bo poprawiają system odpornościowy - tak często narażony podczas ćwiczeń. - Przeciwutleniacze mogą zneutralizować wolne pierwiastki produkowane podczas metabolizmu. Chronią ciało przed niszczącymi efektami działań tych wolnych pierwiastków - mówi Laing.

Jabłka: bieganie bez przerwy

- Wysoka zawartość tkanek w jabłkach jest ważnym źródłem dietetycznych flanowoidów. Jabłka uzupełniają niewystarczający poziom włókien w organizmie - twierdzi Laing. - Katechiny oraz kwercetyna znalezione w jabłkach chronią płuca piłkarzy i zapewniają im swobodne bieganie.

Truskawki: pogromcy zmęczenia

- Ich zawartość azotanu może pomóc w niższym zapotrzebowaniu na tlen podczas ćwiczeń, przez co mniejsze zmęczenie - mówi Ruth McKean, dietetyk ze SportScotland. - Połącz z nimi winogrona, bo one też są dobrym źródłem azotanów.

Alfred Galustian Zdrowie - dieta

Dr Stewart Laing

Fizjolog sportu

Więcej artykułów