Mecz z kłótliwym rywalem

Nasz specjalista od przygotowania mentalnego, Bradley Bush, który współpracował z kilkoma gwiazdami Premier League, pokaże ci sześć sposobów na radzenie sobie z rywalem, który ma za dużo do powiedzenia

Przyszło ci zmierzyć się z rywalem, który lubi prowokować innych przez cały mecz? Nie martw się, po prostu podążaj za wskazówkami zawartymi w poniższym poradniku, a nikt nie będzie w stanie wyprowadzić cię z równowagi. Zacznij od…dotlenienia się.

1. Oddychaj głęboko

„Kiedy jesteś zły, hormon stresu, kortyzol, jest wpompowywany do twojego organizmu, co zaburza twoją zdolność do koncentracji. Twoja perspektywa staje się ograniczona przez co zaczynają ci umykać ważne wydarzenia, na przykład ruch kolegów z zespołu, czy rywali na boisku. Twój stan emocjonalny jest ściśle powiązany ze stanem fizycznym twojego ciała, dlatego aby uspokoić ducha, pracuj ciałem. Najszybszą i najprostszą metodą na uspokojenie się jest wzięcie bardzo głębokiego oddechu.”

2. Pamiętaj o co grasz

„Celem piłkarza bez przerwy szepcącego ci coś do ucha jest wyprowadzenie cię z równowagi i wywołanie w tobie negatywnych emocji. Jeśli pozwolisz im, by tak się stało, może to znacząco osłabić twoją grę. Aby temu zapobiegać zapytaj sam siebie jaki jest twój cel: zagrać dobry mecz i go wygrać, czy dać się wciągnąć w szczeniacką pyskówkę?”

3. Komplementuj kolegów z drużyny

„Wykorzystaj zaczepki ze strony przeciwnika jako sygnał do pochwalenia swojego kolegi z drużyny za dobre podanie, czy próbę wyjścia do prostopadłej piłki. Jest to znakomity sposób na przekształcenie potencjalnie negatywnej sytuacji w coś pozytywnego i dobrego dla zespołu”.

4. Rozmawiaj z partnerami z zespołu

„Jeśli prowokacja rywala zaczynają dawać ci się we znaki, znajdź w swojej drużynie kogoś kto wie jak cię uspokoić i poproś go o zamienienie paru słów na osobności. Jednym ze sposobów jest wymyślenie slowa-klucza, które każesz im kierować do ciebie, kiedy czujesz, że balansujesz na krawędzi wytrzymałości. Może to być coś osobistego, lub, po prostu, zabawnego”.

5. Koncentruj się na swoich celach

„Ludzki mózg jest w stanie skupiać się zaledwie na paru rzeczach jednocześnie. Jeśli pozwolisz, by zajmowały go sprawy nieistotne, to nie zostawisz sobie miejsca na myślenie o tym, co naprawdę ważne. Dlatego za każdym razem kiedy przeciwnik zaczyna cię denerwować, przypomnij sobie w głowie jakie są twoje trzy najważniejsze cele na ten mecz? Dzięki temu ponownie skupisz się na grze, a nie na rywalu.

6. Uśmiechnij się

Wyszczerzenie twoich kryształowo białych zębów w uśmiechu bardzo mocno sfrustruje twojego przeciwnika i rozproszy go, gdyż zorientuje się, że jego taktyka nie przynosi spodziewanych efektów. To będzie oznaczało, że wygrałeś tę małą bitwę i jesteś w pełni gotowy na zwycięstwo także w 90-minutowej wojnie”.

Alfred Galustian Zdrowie - psychologia

Bradley Busch

Specjalista od przygotowania mentalnego

Więcej artykułów