Smoothie na lato

Dietetyk Tottenhamu Matt Lovell przygotował listę smacznych szejków, które umożliwią ci trzymanie formy podczas przerwy w rozgrywkach

Dla zdrowia

100 g świeżych/mrożonych jagód, 300 ml odtłuszczonego mleka, cztery kostki lodu

Przepis: Jagody są niskotłuszczowym źródłem energii. Zwiększa też ilość przeciwutleniaczy, które ułatwiają funkcjonowanie układu odpornościowego i zmniejszają obrzęki.

Dla mięśni

Banan, 300 ml odtłuszczonego mleka, 200 g niskotłuszczowego jogurtu

Przepis: Te składniki tworzą mieszankę dodatkowych węglowodanów dla twojego organizmu. Dobre proteiny z mleka i jogurtu pozwolą budować masę.

Dla energii

200 g wysuszonych brzoskwiń, 125 g niskotłuszczowego jogurtu mango i brzoskwiniowego, 300 ml odtłuszczonego mleka

Przepis: Owoce tropikalne dają dużo energii i węglowodanów, które pomogą ci w letnich rozgrywkach piłkarskich na małym boisku.

Dla regeneracji

300 ml odtłuszczonego mleka, 125 g niskotłuszczowego jogurtu waniliowego, banan, 100 g świeżych/mrożonych jagód, łyżeczka miodu i łyżeczka nasion lnu.

Przepis: Ten skład zawiera węglowodany i proteiny. Włókna i ważne tłuszcze z nasion lnu dadzą twojemu organizmowi lek do przezwyciężenia bólu.

Alfred Galustian Zdrowie - dieta

Matt Lovell

Specjalista od diety sportowców

Więcej artykułów