Komu granat?

Jeśli chcesz uleczyć swoje bóle i w pełni dojść do zdrowia - oto nasza rada

Każdy wie, że rozciąganie może przyspieszyć regenerację mięśni po meczu. Niewiele osób jest jednak świadomych, że jedzenie granatu - lub dokładniej picie soku z granatu - także może załagodzić pomeczowe bóle.

W poszukiwaniu optymalnego sposobu odnowy po wysiłku, naukowcy z University of Texas dowiedli, że sok z granatu najlepiej ze wszystkich napojów sprawdza się w redukowaniu bólu mięśni.

W ramach ich eksperymentów, badani codziennie pili 250 ml soku z granatu przez 15 dni. Wykonywali serię ćwiczeń na mięśnie, aby zmierzyć, jak sok wpływa na czas regeneracji, w porównaniu do metody placebo.

- Początkowe wnioski są bardzo obiecujące - mówi Mayur Ranchordas, dietetyk sportowy na Sheffield Hallam University. - Badania pokazały także, że ze wszystkich owoców, granaty zawierają największą ilość przeciwutleniaczy.

Kiedy uprawiasz sport, twoje ciało produkuje "wolne rodniki", które uszkadzają tkanki w ciele. Radzą sobie z tym przeciwutleniacze i redukują szkody wyrządzone twoim mięśniom, umożliwiając szybszą regenerację.

- Sok z granatu i sok wiśniowy mają dobre wyniki w dotychczasowych testach - dodaje Ranchordas. - Są także naturalnymi elementami codziennego zapotrzebowania na pięć posiłków, w przeciwieństwie do sztucznych suplementów sportowych.

Alfred Galustian Zdrowie - dieta

Mayur Ranchordas

Dietetyk Boltonu

Więcej artykułów