Jedzenie, które pozwoli ci zasnąć

Żucie sera przed snem jest niewłaściwe, prawda? Dietetyk od FFT błaga o zmianę przyzwyczajeń...
Serek wiejski
Serek wiejski
Indyk
Indyk
Łosoś
Łosoś
Banany
Banany
Orzechy brazylijskie
Orzechy brazylijskie

Serek wiejski

Przed położeniem się do łóżka, weź kęs serka wiejskiego. Ten nabiał zawiera aminokwasy, które zamieniają się w melatoninę. To przypomni twojemu mózgowi, że czas przygotować się do snu. - Aby właściwie spać, potrzebujemy właściwych porcji melatoniny w naszym organizmie - mówi dietetyk Tottenhamu Matt Lovell.

Indyk

To nie przypadek, że po obiedzie z indykiem w roli głównej kończysz na kanapie, balansując na krawędzi świadomości. Indyk zawiera L-tryptofan, aminokwas ułatwiający sen. - Do budowy melatoniny trzeba jeść rzeczy bogate w tryptofany - mówi Lowell. - Na wieczór polecam piłkarzom jeść proteiny bogate w ten aminokwas, na przykład indyka.

Łosoś

Prześpij się po kolacji z łososiem, a następnego dnia będziesz rządził na boisku, twierdzi Lovell. - Zdrowe tłuszcze w rybie podnoszą melatoninę regulującą sen - dodaje. Łosoś zawiera też witaminę B6, która pomaga ciału kontrolować cykle snu i produkować serotoninę. Ona mówi mózgowi, że czas na odpoczynek.

Banany

Wybierz banana przed przedmeczową drzemką. Ten owoc zwiera melatoninę, serotoninę, magnez i potas - kwartet naturalnych składników, które odprężają ciało. - Banany mają wiele naturalnych elementów, którym udowodniono działanie sprzyjające spaniu. To prawdopodobnie najważniejszy posiłek na sen - zaznacza Lovell.

Orzechy brazylijskie

Pełne mineralnego magnezu, te kruche tabletki nasenne, zdaniem Lovella, "odprężają naczynia krwionośne, obniżają ciśnienie krwi i redukują hormon stresu, kortyzol". 

Alfred Galustian Zdrowie - dieta

Matt Lovell

Specjalista od diety sportowców

Więcej artykułów