Jak wygrywać kluczowe mecze - cześć piąta

Nie ważne czy to spotkanie o mistrzostwie, finał pucharu lub walka o utrzymanie. Nie przegrasz dzięki pięciu radom FFT w sprawach spania, odżywiania i przygotowania mentalnego

Jedz, aby zwycięsko zakończyć sezon z Mattem Lovellem, dietetykiem Tottenhamu i angielskiej reprezentacji rugby.

PORANNY MECZ O TYTUŁ

POSIŁEK: Owies, banany i miód

Banan i miód wytwarzają naturalną, uspokajającą serotoninę, związek chemiczny, ułatwiający zasypianie. To pozbawi cię hormonów stresu. Wolno uwalniane węglowodany z owsa odnowią twój poziom energii i dadzą paliwo na wielki mecz.

KLUCZOWA WALKA O UTRZYMANIE

POSIŁEK: Kaczka, zupa z makaronu soba z dodatkiem miso oraz kapusty, makaron i sałata rzymska

Kaczka bogata w serotoninę ukoi przedmeczowe zmartwienia. Kapusta zawiera opiaty, które uspakajają mięśnie i nerwy. Makaron soba ma węglowodany i proteiny dla pozyskania energii. Miso poprawi nawodnienie o 25 procent.

FINAŁ PUCHARU

POSIŁEK: Tuńczyk, czosnek, chili i bób

Chili zwiększa katecholaminy - hormony walki lub ucieczki - które umożliwią ci porządne występy, kiedy przyjdzie na to czas. Dopamina z bobu oraz tuńczyk pozwolą ci walczyć do ostatniego gwizdka.

Zobacz także:
Jak wygrać kluczowe mecze - cześć pierwsza

Jak wygrać kluczowe mecze - cześć druga

Jak wygrać kluczowe mecze - cześć czwarta

Jak wygrać kluczowe mecze - cześć piąta

Alfred Galustian Zdrowie - dieta

Matt Lovell

Specjalista od diety sportowców

Więcej artykułów