Grill z Ronaldo

Jeśli Cristiano zdecydowałby się wpaść na twoją ucztę, raczej nie zadowoliłyby go ociekające sosem kiełbaski. Domagałby się niskotłuszczowych dań bogatych w proteiny

BUDOWNICZY MIĘŚNI: KIEŁBASA Z INDYKA

Nie kręć nosem. Kiełbaski z indyka są znakomitym daniem na grilla. Potrzebują dłuższego grzania niż tradycyjni wieprzowi kuzyni, więc traktuj je jak dzieci. Grilluj siedem, osiem minut z każdej strony, a potem pokrój i sprawdź, czy już doszły. Obniżony poziom tłuszczu i dobry smak - nieźle komponują się z musztardą.

NAJLEPSZE NA OGRANICZONY BUDŻET: SKRZYDEŁKA Z KURCZAKA

Tak, stary, dobry kurczak. Mało tłuszczu, dużo protein, które służą każdemu piłkarzowi. Zamiast piersi z kurczaka (nieco nudne jak na grilla), postaw na skrzydełka. Grilluj od siedmiu do ośmiu minut na stronę. Wszyscy, na których czekają przedsezonowe przygotowania powinni usunąć skórę - najtłustszą część.

NAJLEPSZE NA REGENERACJĘ: STEKI

Są drogie jak transfery Manchesteru City, ale są warte wydania nieco więcej grosza. Polędwica wołowa jest najchudszym z mięs. Gdy ją zamarynujesz, owiń stek w folię i dociśnij, aby szybciej się zrobiły. Potem usuń folię i połóż na grilla na minutę lub dwie z każdej strony.

NAJLEPSZE PRED MECZEM: KEBAB Z BARANINY

Wybierz między nóżką lub rumsztykiem, bo łopatka to najtłustsza opcja. Zamarynuj z papryką, czosnkiem, zgniecionymi nasionami kolendry i oliwą. Posiekaj baraninę w kostkę, nadziej papryką, grzybami i pomidorami. Jeśli chcesz średnio krwistą, cztery lub pięć minut na każdą stronę powinno wystarczyć.

LŻEJSZA ALTERNATYWA: KEBAB Z TOFU

Bez drwin. Z właściwą marynatą, można użyć tej samej co w przypadku kebabu z baraniny, tofu może być zaskakująco smaczne. Zamarynuj na kilka godzin i zgrilluj przez cztery, pięć minut na stronę. Tofu to dobre źródło magnesu i witaminy E, pomaga też obniżać cholesterol.

NISKOTŁUSZCZOWY BUDULEC MIĘŚNI: STEKI Z ŁOSOSIA

Wypakowane po brzegi proteinami i kwasami Omega-3, wyjątkowo mało tłuste. Właśnie to podałby Cristiano na swoim grillu (nie wiemy, co myśli brazylijski Ronaldo). Więc jeśli chcesz świecić muskularną klatką piersiową, umieść filet z łososia w folii z sokiem cytrynowym, pociętą pietruszką i oliwą. Podgrzewaj przez 10-12 minut. Na koniec wyciągnij wszystko z opakowania i usmaż bezpośrednio na grillu przez minutę z każdej strony, aby nadać dymnego aromatu. Mniam.

 

DODATKI

Połącz mięso z jakąkolwiek z poniższych propozycji. No dalej, to dla ciebie dobre!

SAŁATKA

RUKOLA

Zamieniając sałatę na te zdrowe liście, zwiększysz zawartość tlenu w swoich mięśniach.

KOMOSA RYŻOWA

Ma mniej węglowodanów niż ziemniaki i należy do elitarnej grupy produktów proteinowych. Komosa ryżowa jest bogata w aminokwasy potrzebne do budowania mięśni.

BURAK

Wszechstronny burak ma dużo azotanów, które obniżają cholesterol i stabilizują ciśnienie krwi.

ORZECHY

Ziarna słonecznika, orzechy włoskie - one dają zdrowe tłuszcze i Omega-3, olej dla twoich skrzypiących kolan.

NAPOJE

GIN Z TONIKIEM

Wzmocnij się. Piwo pełne kalorii i węglowodanów się skończyło. Pójdź w niskotłuszczowy gin z tonikiem. To będzie letni hit. Dodaj nieco żurawiny i soku z granatu.

BARDZO OWOCOWE SMOOTHIE

 Nie potrzeba ci mleka lub jogurtu. Chwyć za jagody, maliny i wiśnie, zmiksuj je z kruszonym lodem. Możesz dodać wybrany gin lub wódkę.

SMOOTHIE NA MIĘŚNIE

Użyj powyższego przepisu i zamień alkohol na grecki, probioryczny jogurt (z proteinami, wapniem i witaminą B). Udekoruj wodą kokosową (elektrocyty).

Alfred Galustian Zdrowie - dieta

Mayur Ranchordas

Dietetyk Boltonu

Więcej artykułów