Drybluj jak Iniesta: cz. 3

Użyj tego ćwiczenia, by obie twoje stopy pokochały piłkę i nie chciały się z nią rozstawać. Koniec z poleganiem wyłącznie na jednej nodze.

Przygotowanie

Wyznacz strefę o wymiarach 15 na 15 metrów. Podziel zawodników na cztery drużyny, liczące po czterech zawodników każda. Dwie grupy ustaw na szczycie kwadratu, a dwie pozostałe, na lewym, lub prawym jego boku (obie na tym samym). Każdemu zawodnikowi daj piłkę.

Ćwiczenie

Na znak trenera, po jednym zawodniku z grup oznaczonych sygnaturą A i B rusza z piłką w stronę przeciwległego boku kwadratu dryblując z piłką. Drybling ma polegać na cofaniu piłki podeszwą buta i następującym po nim kopaniu jej do przodu wewnętrzną częścią stopy. Do tego dryblingu używaj naprzemiennie prawej i lewej stopy. Gdy tylko piłkarze z grup A i B dotrą do drugiego końca kwadratu, ćwiczenie rozpoczynają zawodnicy z grup C i D. W ten sposób ćwiczenie jest kontynuowane.

W jaki sposób to pomaga

To ćwiczenie pomoże ci poprawnie panować nad piłką każdą częścią zarówno prawej, jak i lewej stopy. Dobry piłkarz, jak Andres Iniesta, nie jest ograniczony umiejętnością prowadzenia piłki tylko jedną nogą. Pomocnik FC Barcelony potrafi natychmiastowo przełożyć piłkę na jedną, bądź drugą stopę i uciec obrońcy. Ten trening pomoże ci w nawiązaniu lepszych relacji z piłką i ograniczy nieporozumienia w waszym związku do minimum!

Alfred Galustian Technika

Alfred Galustian

Założyciel Coerver

Więcej artykułów