Drybluj jak Iniesta: cz. 1

Zapraszamy na pierwszą część cyklu treningowego

Przygotowanie

Wyznacz strefę o wymiarach 12 na 12 metrów. W środku kwadratu ustaw obrońcę. Na obwodzie strefy, ustaw trzech napastników, każdego na innym boku kwadratu. Jeden bok pozostanie wolny. Każdemu napastnikowi daj piłkę

Ćwiczenie

Na znak trenera zawodnik oznaczony sygnaturą A1 rusza z piłką na obrońcę ustawionego w środku kwadratu. A1 wykonuje balans ciała symulując pójście z piłką w lewo, po czym biegnie z nią w prawą, nieokupowaną stronę kwadratu. Obrońca stosuje bierny pressing tzn. kryje napastnika, lecz nie stara się odebrać mu piłki. Gdy A1 kończy ćwiczenie, rozpoczyna je A2, następnie A3.  Zmieniaj obrońcę stojącego w środku co 45 sekund.

W jaki sposób to pomaga

To ćwiczenie ucieleśnia stare porzekadło: „praktyka czyni mistrza”. Poprzez ćwiczenie do znudzenia balansu ciała, z czasem zaczniesz robić to instynktownie w trakcie prawdziwych meczów. Kiedy obserwujesz jak Andres Iniesta oszukuje obrońców, możesz zauważyć, iż Hiszpan robi to właściwie automatycznie, bez żadnego wysiłku.

Alfred Galustian Technika

Alfred Galustian

Założyciel Coerver

Więcej artykułów