Co zjeść przed meczem

Profesor Ron Maughan z Loughborough University mówi co robić, a czego się wystrzegać przed wielkim meczem

Sześć kluczowych wskazówek, aby poprawić swoje osiągnięcia:

ZRÓB

„Zaplanuj z wyprzedzeniem swoje przygotowania do każdego meczu. Przygotowania będą inne, w zależności od godziny rozpoczęcia gry. Późne śniadanie może być dobre podczas spotkania w porze obiadu, ale wieczorne mecze wymagają innej strategii. Spróbuj podczas treningów, abyś wiedział co najlepiej ci służy."

ZRÓB

„Przygotuj się na bycie elastycznym. Potrzebujesz różnych strategii na każdy mecz, w zależności od siły rywala, godziny spotkania, warunków pogodowych i wielu innych czynników. Twoje potrzeby będą się także zmieniały, w zależności od czasu regeneracji od poprzedniego meczu."

ZRÓB

„Wykorzystaj ostatni posiłek przed grą, aby przyjąć dodatkowe porcje napojów i być dobrze nawodnionym. Każde dodatkowe płyny będą usunięte w postaci moczu przed rozpoczęciem meczu. Przedmeczowy posiłek powinien być bogaty w węglowodany, aby dać ci dodatkowe siły na przetrwanie pełnych 90 minut."

 

UNIKAJ

„Nie pij alkoholu w noc przed meczem. Niewielka dawka jest w porządku, jeśli jesteś przyzwyczajony do alkoholu, ale większe ilości będą negatywnie wpływały na występ następnego dnia."

UNIKAJ

„Nie próbuj niczego nowego w dzień meczu i nie korzystaj z żadnych suplementów, przed sprawdzeniem ich bezpieczeństwa dla organizmu, niezależnie od ich potencjalnej atrakcyjności. Wypróbuj inne strategie żywieniowe najpierw na treningu."

UNIKAJ

„Nie bój się zrobić czegoś inaczej, niż koledzy z zespołu. Twoje potrzeby są inne, więc nie powinieneś tylko kopiować ich zachowań. To może im pasować, ale nie musi być najlepsze dla ciebie."