Chcę oglądać twoje nogi

Naciągnięcia mięśni są twoją plagą? Dlaczego nie porzucić butów w czasie treningu i zyskać przy tym na zdrowiu

Bieganie na boso podczas treningu nie tylko zwiększy twoją uwagę na kamienie, szkło i psie niespodzianki, które zaśmiecają boisko. Może też mieć duży wpływ na zdrowie.
- Jeśli nauczysz się biegać na boso, będziesz mniej narażony na naciągnięcia mięśni - mówi Lee Saxby, specjalista od biomechaniki i trener biegania na boso.

Salomon Kalou niedawno wyjawił, że jest kolejnym z długiej listy piłkarzy, którzy uczyli się gry w piłkę bez butów. Pochodzi z biednej rodziny i nie było stać go na zakup piłkarskich korków, ale teraz może mu się to opłacić. Jak pokazują badania - treningi bez butów to znakomity sposób na uchronienie mięśni nóg od kontuzji.

Badania sportowców na Harvardzie w USA pokazały, że dodanie biegów na boso do sesji treningowej umożliwia wzmocnienie ścięgien dolnej partii nóg i stóp. Redukuje zatem podatność na naciągnięcia i naderwania, gdy stopa wróci do buta.

- Kopanie wymaga dużo ruchów obrotowych, a kolana nienawidzą obrotów - wyjaśnia Saxby. - Ale prawidłowe bieganie na boso może uchronić przed kontuzjami chrząstek i więzadeł. To bardzo groźne urazy, które już niejednokrotnie zakończyły wspaniale zapowiadające się kariery.

Zanim zaczniecie się do tego stosować, upewnijcie się jednak, że… nie wdepnięcie w coś nieprzyjemnego.