Bądź pierwszy przy piłce. Zawsze!

Popraw swoją szybkość dzięki przyspieszeniu na odcinku pięciu metrów

Ćwiczenie: 10-metrowy sprint z piłką

Czego potrzebujemy: cztery pachołki i piłka

Jak to zrobić: ustaw pachołki na rogach prostokąta, którego dłuższe boki będą miały 10 metrów. Będziesz też potrzebował partnera. Stań w prostokącie z rozstawionymi nogami i twarzą do drugiej osoby. Zadaniem partnera będzie kopanie piłki między twoimi nogami. Twoim zaś odwrócenie się i przyjęcie jej, nim ta opuści prostokąt. Powtórzcie to kilka razy. Aby zwiększyć poziom trudności, możecie zmniejszyć długość prostokąta do 8 metrów, a później do 6 metrów. Im krótszy dystans, tym szybciej będziesz musiał opanować piłkę. Inne wersje tego ćwiczenia zależą od pozycji, jaką przyjmiesz. W ten sposób możesz przygotować się na różne scenariusze, w których musisz opanować piłkę w trakcie gry.

Jak to działa: wszystko opiera się na szybkości. Nie chodzi tylko o czas, w jakim potrafisz się obrócić. Ważne też ile zajmuje ci zatrzymanie się po przyjęciu piłki. Nie ma nic trudniejszego niż zawodnik, który potrafi stanąć w miejscu i ruszyć z piłką przy nodze w ułamku sekundy.

Alfred Galustian Fitness

Simon Bitcon

Szef sekcji fitness w Manchesterze City

Więcej artykułów