10 superposiłków piłkarza

Jedz, aby poprawić wzrok, polepszyć wytrzymałość i przyspieszyć regenerację. Wskazówek dostarcza dietetyk Tottenhamu Matt Lovell
Stek z sarniny
Stek z sarniny
Makrela
Makrela
Brokuły
Brokuły
Szpinak
Szpinak
Sok z buraka
Sok z buraka
Przyprawa curry
Przyprawa curry
Zielona herbata
Zielona herbata
Migdały
Migdały
Bób
Bób
Jagody
Jagody

Stek z sarniny przyspiesza regenerację i dodaje siły

Sarnina ocieka w kwintet składników poprawiających występy: kreatynę, argininę, glutaminę, żelazo i witaminę B12. Ta wspaniała piątka łączy się, aby dodać ci siły i poprowadzić cię przez wycieńczający reżim treningowy. Jedz to po wysiłku, aby poprawić regenerację przed kolejnymi zajęciami.

Makrela pali tłuszcz i podnosi nastrój

Kwasy tłuszczowe w tej rybie tworzą hormony, które wspierają metabolizm mięśni (wskaźnik spalania tłuszczu w mięśniach w czasie odpoczynku). Poprawia także działanie układu odpornościowego i stabilizuje twój nastrój. Zjedz po treningu, bo przed zajęciami możesz mieć kłopoty żołądkowe.

Brokuły pomagają na wzrok dzięki witaminom

Witamina A poprawia wzrok dzięki wzmacnianiu siatkówki oka. Witamina C oraz glutation wspomaga regenerację. Dodaj brokuły do pomeczowego posiłku, aby zwiększyć przyswajalność witaminy A.

Szpinak poprawia wytrzymałość

Przysmak Popeye'a jest wypakowany wapnem, żelazem i chlorofilem, co wspiera transportowanie krwi w organizmie, poprawia wytrzymałość układu sercowo-naczyniowego. Twój biceps może nie urośnie w kilka sekund, ale przynajmniej pobiegasz przez pełne 90 minut. Dodaj szpinak do obiadu bogatego w węglowodany, aby powoli uwalniać napływ glukozy do krwi.

Sok burakowy dodaje energii

Azotany w soku burakowym popchną twoje mięśnie do wzmożonej pracy przez poprawione krążenie krwi i dostarczanie energii. Pozwolą również twoim mięśniom na wyrzucenie zbędnych elementów. Ugaś swoje pragnienie na energię przed spotkaniem, a będziesz biegał ile fabryka dała. Twoi przeciwnicy będą mieli mniej paliwa w swoich bakach.

Przyprawa curry łagodzi zapalenia

Pikantna w smaku, łagodna w naturze - przyprawa curry łagodzi zapalenia i wszczyna proces regeneracji. Poczucie świeżości na treningach poprawi twoją kondycję i ułatwi nabywanie nowych zdolności. Dodaj odrobinę garam masana do chudego mięsa, a twoje ciało przygotuje się na następną bitwę.

Zielona herbata sprzyja koncentracji

Kofeina z zielonej herbaty wspomaga skupieniu na boisku i wspiera spalanie tłuszczów w czasie ćwiczeń. Dzięki niej będziesz uważny na murawie. Może także pomóc w poszerzeniu tętnic. Transportowanie większej ilości natlenionej krwi po organizmie poprawi wytrzymałość.

Migdały pomagają ćwiczyć

Te orzechy dają aminokwasy potrzebne w syntezie kreatyny. Mówiąc prościej, poprawią krążenie krwi i pozwolą ciału na jak największym skorzystaniu z treningów. Dodaj kilka migdałów do swojego pomeczowego szejka na regenerację.

Bób poprawia świadomość

Bób ma pełno aminokwasu tyrozyny oraz pierwiastka zwanego lewodopą. Pomoże to w koncentracji w czasie wielkiej gry. Jeśli nie grasz w meczu, zjedz nieco bobu przed treningiem, aby być gotowym.

Jagody hamują kontuzje i poprawiają regenerację

Te superowoce bogate w witaminę C wspierają system immunologiczny i chronią przed kontuzjami. Pozwalają ci trenować ciężej i bardziej produktywnie w czasie sezonu. Jedz je w ciągu dnia, aby stopniowo polepszać system ochrony organizmu.

 

Alfred Galustian Zdrowie - dieta

Matt Lovell

Specjalista od diety sportowców

Więcej artykułów